20.02.2011

Saglik...

Bu bolumu koymamda Dubai'de herkesce bilinen ve taninan "Sultans of Dubai" grubunun buyuk etkisi oldu.Bir nevi fikir anneleri oldular bana...
Dubai'de kullanilan icme sularindan konu acilinca okudugum Yasar Goren'in "Kanser Cinayetleri" adli kitabindan yola cikarak bilgilerimi paylasmak istedim.
Kimine gore dogru kimine gore yanlis olabilir;hatta bunlari kafayi takarsan yasayamazsin bile diyen olabilir.Saygi duyuyorum ama benim felsefem bu kitaptan sonra su oldu.Evet, hayat takintilarla yasanamaz belki ama madem bazi gercekler var ve bunu arastirma yaparak onumuze getiren birilerini okuyup anlayabiliyorsam hayatimi neden kaliteli hale getirmeyeyim;elimden geldigi kadariyla tabi...Yani ben elimden geleni yapayim ama basima talihsiz bir hastalik gelirse en azindan vicdanim rahat olmaz mi?Yani ben dikkatliydim ve elimden geleni yaptim, kader diyip kendimi rahat hissetmezmiyim.Obur turlu bak ondan oldu bundan oldu diyecegime:)
Su meselesine gelince ictiginiz sularda klor miktarina hic dikkat ettiniz mi? Iste bu kitabta bu bolum cok ilgimi cekti.Klorun kanserojen bir madde oldugu ve suyla direkt vucudumuza girdigi..Yani bu klorlu havuza girmekten daha tehlikeli bir seydi.Havuzdan sonra dus alir kendinizi arindirirsiniz.Ama ya ictiginiz su.Klor degeri sifir(o) olan su varken niye yuksek oranli klorlu suyu iceyim ki.
Tek yapmam gereken aldigim suyun arkasindaki degerlere bakmak ve yuksekse almamak;sifira yakinsa gonul rahatligiyla icmek hatta icirtmek.
Anne olmak boyle bir sey iste.Kendim gerekirse kloru yuksek suyla yemek pisirsem de kizima bunu yapamiyorum.Dubai'de hazir Erikli; Pinar veya Saka suyu varken bu sulari tercih etmeniz hem siz hem ailenize yapacaginiz bir iyilik olur diye dusunuyorum.

Gerci bazi yabanci su markalari da var kloru dusuk olan.Sadece su an isimlerini hatirlayamiyorum.
Kizimin Turkiye'deki bir doktoru da beni bu konuda desteklemis, hatta o reklami olan hic bir urunu almamami onermisti.

GDO meselesi...Bu meseleyi daha sonraki gunlerde ayrintili yazmaya calisicagim.
Malum 2 bucuk yasindaki haylaz kizim dan firsat bulamiyorum su an :=)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder